Kameliontti

Tänään syntyi runontapainen kosminenk:n ehdottamasta sanasta.

Olen aika puhki, kun sain neljännen version romaanikässäristä tänään valmiiksi muokattua, joten oli mukava saada sana, joka vei ihan omalle suunnalleen.

***

Kameliontti

Kuka, mikä, missä ja milloin?

Kuka käski olla juuri sellainen?

Millainen? Olen juuri tällainen. En osaa olla muunlainen.

En minä ole kuullut sinusta. Eikai sinunlaisiasi ole olemassa?

Enkö minä ole olemassa? Ehkä sinulla on huono kuulo.

Mutta sinun pitää olla toisenlainen. Ei tuollainen vaan jompikumpi.

Tiedän kyllä, mikä kameli on. Mutta entä ontti?

No ole sitten kameli. En minäkään tiedä, mikä on ontti.

No kyllä minä sen tiedän, etten kameli ainakaan ole. Ehkä olen siis ontti. Se kuulostaa ontolta.

No, oletkos siinä, ontti.

No en varmasti ole. Kun olen molemmat, se olen minä.

Kameliontti. Se olen minä. Olen tässä ja nyt.

***

Päivän sana oli siis “kameliontti”.

Leave a Reply

